المپیک ۲۰۲۴| جدال مهمدی جوان با فرنگی‌کاران باتجربه برای رسیدن به مدال المپیک پاریس

7:54 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۱۹۴
المپیک ۲۰۲۴| جدال مهمدی جوان با فرنگی‌کاران باتجربه برای رسیدن به مدال المپیک پاریس
علیرضا مهمدی فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان برای رسیدن به مدال المپیک، حریفان عنوان‌دار و با تجربه‌ای را پیش‌رو خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - علی چنگیز از ترکیه، قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳، پیشتاز میدان به عنوان شماره ۱ است. تسلط و مهارت فنی چنگیز او را به یک رقیب برتر تبدیل کرده است، او به دنبال اضافه کردن یک طلای المپیک به دو مدال جهانی خود در پاریس است.

ژان بلنیوک از اوکراین، دارنده مدال برنز جهان و دو بار قهرمان جهان، رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است. او تجربه معناداری در دو بازی المپیک، کسب طلا در ریو و نقره در توکیو دارد. نورسلطان تورسینوف از قزاقستان، نفر پنجم جهان در سال ۲۰۲۳، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. نفر هشتم کارلوس مونیوز از کلمبیا، فینالیست مسابقات انتخابی المپیک پان آمریکا و قهرمان المپیک ۲۰۱۶ است.

داوید لوسونچی، برنده دو مدال جهانی از مجارستان، در طرف دیگر جدول رتبه دوم را برجسته می‌کند. سمن نوویکوف از بلغارستان، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۳ و قهرمان سابق اروپا، رتبه سوم را در اختیار دارد. او دو بار قهرمان جهان زیر ۲۳ سال شده است.

بچیر سید آزارا از الجزایر، فینالیست مسابقات انتخابی المپیک آفریقا/اقیانوسیه، شماره ۶ شده است. او در المپیک توکیو نیز شرکت داشت، اما هنوز به سکوی بزرگسالان جهان یا المپیک نرسیده است، پیش‌تر نیز در مسابقات زیر ۲۰ سال مدعی برنز شده بود. الکساندر کوماروف از صربستان، فینالیست مسابقات انتخابی المپیک اروپا، رتبه ۷ را کسب کرد.

وزن ۸۷ کیلوگرم یکی از باتجربه‌ترین وزن‌ها است که از ۱۶ ورزشکار، پنج کشتی گیر از بازی‌های المپیک قبلی در آن حضور دارند. سید آزارا، تورسینوف و محمد متولی از مصر در توکیو، مونیوز در ریو و بلنیوک در هر دو المپیک قبلی روی تشک به رقابت پرداختند.

نماینده آمریکا در وزن ۸۷ کیلوگرم پیتون جاکوبسون است. این اولین حضور او در تیم بزرگسالان است، دو حضور قبلی وی در مسابقات جهانی در رده سنی تجربه کسب کرده است. این کشتی‌گیر ۲۱ ساله به تازگی وارد صحنه بین المللی رده وزنی مذکور شده است. او عنصر غافلگیری را در کنار خود دارد، زیرا بیشتر حاضران در میدان با رویکرد او آشنا نیستند.

شش رقیب آخر وزن ۸۷ کیلوگرم عبارتند از رفیق حسینوف از آذربایجان، کیان هایتائو از چین، تورپال بیسلطانوف از دانمارک، لاشا گوبادزه از گرجستان، علیرضا مهمدی از ایران و آرکادیوسازا کولینیج از لهستان.

علیرضا مهمدی با ۲۲ سال سن که مدال نقره جهان را در وزن ۸۲ کیلوگرم به دست آورده حالا باید در یک وزن بالاتر برای رسیدن به مدال المپیک با حریفان باتجربه‌ای سر شاخ شود.

سیدبندی کشتی گیران وزن ۸۷ کیلوگرم فرنگی 

شماره ۱ - علی چنگیز (ترکیه)
شماره ۲ - داوید لوسونچی (مجارستان)
شماره ۳ - سمن نوویکوف (بلغارستان)
شماره ۴ - ژان بلنیوک (اوکراین)
شماره ۵ - نورسلطان تورسینوف (قزاقستان)
شماره ۶ - باچیر سید آزارا (الجزایر)
شماره ۷ - الکساندر کوماروف (صربستان)
شماره ۸ - کارلوس مونوز جارامیلو (کلمبیا)

کشتی فرنگی ۸۷ کیلوگرم المپیک (قرعه‌کشی)

باچیر سید آزارا (الجزایر)
رفیق حسینوف (آذربایجان)
سمن نوویکوف (بلغارستان 
کیان هایتائو (چین) 
کارلوس مونوز جارامیلو (کلمبیا)
تورپال بیسلتانوف (دانمارک)
محمد متولی (مصر)
لاشا گوبادزه (گرجستان) 
داوید لوسونچی (مجارستان)
علیرضا مهمدی (ایران)
نورسلطان تورسینوف (قزاقستان)
آرکادیوسازا کولینیج (لهستان)
الکساندر کوماروف (صربستان)
علی چنگیز (ترکیه)
ژان بلنیوک (اوکراین)
پیتون جیکوبسون (ایالات متحده آمریکا)

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *